Infomøte om planlagte nyttevekstaktiviter – og frø som tema

12 medlemmer kom til møtet for å få informasjon om planlagte nyttevekstaktiviteter, møte hverandre, samt få presentert et 20-talls sorter med frø. Disse frøene (pluss noen bær og blader) ble vist: Harerug, karve, kvann, tromsøpalme, einebær, strandkjeks, tunbalderbrå, ryllik , groblad, kamille, høymol, brennnesle, skvallerkål, bjørkeblad, mjødurtblomst og mjødurtblad, strandkjeksblad, spansk kjørvel, fermentert geitrams, rognebær og blåbær. Det ble mange spørsmål, kommentarer, forslag til bruk og oppskrifter.

Aktivitetene står i kø urtover våren: Det digitale nyttevekstkurset gjennom Forbundet starter 25. mars og varer til litt ute i juni. Hvis du tar kurset gjennom Tromsø sopp- og nyttevekstforening får du kurset til 450 kroner. Flere har allerede meldt seg på. For informasjon se her.

Nyttevekstkyndigkurs i Tromsø – digital teori med kollokviegruppe og turer i felt

For påmelding eller spørsmål kan du kontakte kari.riddervold@natournor.com

I forbindelse med kurset vil det bli avholdt kollokviemøter følgende tirsdager: 2. april, 23. april og 14. mai. Info kommer i kalenderen.

Så snart det blir bart i fjæra vil vi begynne å arrangere feltturer. Info kommer i kalenderen.

Grunnkurs for nyttevekster vil bli arrangert i uke 25. Info kommer.

Det årlige nasjonale nytteveksttreffet blir avholdt på Jæren, 30 mai til 2. juni. For informasjon og påmelding se her.

Nasjonalt nytteveksttreff på Jæren