Kurs i fjæra

Har du lyst å lære om livet i fjæra? Tang og tare og noen eksempler på dyrelivet i fjæra? Hvilke arter egner seg til bruk i matlaging, skal alger renses og hvordan bør de konserveres?

Vi har redusert kursprisen for medlemmer til 200 kroner.

Du melder deg på her.

Fjærekurs er avhengig av når det er fjære sjø, – noe som er hensyntatt.

1. Oppmøte på gamle marinbiologisk stasjon, Kvaløyveien 30, på Sør-Tromsøya 14. mai kl. 14:30
  2. Teori: 15:00 – 17:00 inkludert kaffepause på 30 minutter.
  3. Fjæretur på Sydspissen: 17:30 – 19:00
  4. Middag på Skirri: 20:00

Antall deltakere: 20. Førstemann til mølla.

Ta med følgende utstyr: Lange gummistøvler, brodder, varme klær, eventuell tørrdrakt. Noe å ha fangsten i.

Medlemmer betaler 200 kroner for kurset, ikke-medlemmer betaler 500 kroner. Hvis du skal være med på middagen på kvelden koster det 500 kroner ekstra (samme pris for medlemmer og ikke-medlemmer). Du er ikke påmeldt før pengene er sendt. NB! Betaling ved Vipps til Tromsø Soppforening nr 705007

Kursholdere: John Richard Hansen og Jan Thomas Schwenke. Begge er biologer og kan mye om livet i fjæra.

Med tre retters middag på Skirri: Tromsø soppforening har inngått avtale med restaurant Skirri om middag basert på marine råvarer som noen av oss allerede har høstet inn og levert restauranten i god tid før middagen på lørdagskvelden. Til middag blir det servert sjømat inkludert alger, bløtdyr og fisk. Drikke til maten er ikke inkludert.