Medlemstur for å finne den gule trompeten

Den første medlemsturen hvor vi skal prøve å finne gul trompetsopp vil bli avholdt lørdag 11. september i Indre Troms. Om vi finner noe er høyst usikkert da det har vært kaldt i Indre Troms. Du kan lese om gul trompetsopp her. Der kan du også se bildet av terrenget vi skal gå i.

Kjøreanvisning er gitt nedenfor. Vi møtes på pakeringsplassen klokka 12.00. Det er ca 3-5 km å gå opp til soppområdet og en del av turen går utenfor sti. Ta med godt fottøy og varmeklær, og selvfølgelig kurv! Varmt å drikke og god mat. Hvis været blir OK lager vi bål.

Turleder er Kari Riddervold. Hun kjører ikke fra Tromsø og kan derfor ikke ta med passasjerer. Den enkelte må selv ordne transport. Om du ikke selv har bil, kontakt andre i FB-gruppa vår. Påmelding til Kari på kari.riddervold@natournor.com

Kjør til Skjold i Øverbygd. Det er ca 120 km fra Tromsø til Skjold. Derfra tar du i retning Bardufoss (vei nr 87). Etter ca 2 -3 km tar du til venstre og krysser Målselva. Når du kommer over brua ta veien til venstre. Kjør 100 – 200 meter og parker. Derifra går det en sti opp til Skjeggefjellet. Vi møtes ved parkeringsplassen og går i samlet flokk. Kart vil bli utdelt.