...Kremler plukket i Skibotn. ...Kremler plukket i Skibotn. Foto: naTournor
16 mai 2019

19 deltakere, de fleste fra Tromsø-området men også to deltakere i fra Finnmark. Noen har vært medlemmer en stund, - andre har meldt seg inn i anledning kurset. Tre teorikvelder er ferdige.

Jan Thomas har forelest fra kompendiet for soppsakkyndige. Karin som både er lege og soppsakkyndige snakket om giftsopper og deres gifter. Stay away! Kari foredro om sopp og økologi, prekevering av sopp, konserveringsmetoder og emballasje, og allemannsretten.

Neste viktige happening i kurset er en hel helg sammen i Skibotn siste helgen i august. Kolbjørn Jensen og kona Hege kommer fra Oslo for å kurse oss. Kolbjørn er en meget habil kursholder og legger stor vekt på det praktiske. Det er slik man består eksamen høsten 2020! Vi er flere soppsakkyndige som blir med som medhjelpere og assistenter (også på kjøkkenet). Vi gleder oss til å være sammen å bli bedre kjent med hverandre og lære masse om sopp!

Sist redigert onsdag, 15 mai 2019 18:09